Apr 2, 2015

Wheat berries by Alnatura: Which varieties? Alnatura: Quale varità di grano?

English /Italiano
In June 2013 I started milling and flocking grains at home but it was only recently that I started wondering, which varieties of wheat I was milling and using in my kitchen. 
So last February I contacted the company Alnatura and they kindly and promptly replied that

the following Winter wheat varieties are generally used:

Capo
Achat
Wiwa
Hermann
Naturastar
Julius

Alnatura grains can be used/milled straight from the package (without washing or dusting them) as they are mechanically cleaned by their suppliers. 

Furthermore, they informed me that they were also selling KAMUT, a hard wheat variety called Khorasan.

They really satisfied my curiosity. Many thanks, Alnatura!







Nel giugno 2013 ho iniziato a macinare i cereali in casa, ma solo recentemente ho iniziato a chiedermi, quali varietà stessi utilizzando nella mia cucina.
Così lo scorso febbraio ho contattato la ditta Alnatura, la quale mi ha gentilmente e velocemente risposto:

Normalmente vengono utilizzate le  seguenti varietà di grano invernale:

Capo
agata
Wiwa
Hermann
Natura stella
Julius

I cereali  Alnatura possono essere utilizzati / macinati direttamente dal pacchetto (senza spolverarli o lavarli) poiché sono già stati puliti meccanicamente dai loro fornitori.

Inoltre mi hanno informata di avere in stock il KAMUT, una varietà di grano duro chiamata Khorasan. 

Grazie mille Alnatura per aver saziato la mia curiosità!


I shared this post with: "Bake your Own Bread"
Ho condiviso questo post con: "Il cestino del Pane"














Print Friendly and PDF

  Sign up to my free Newsletter. Iscriviti alla mia Newsletter gratuita.
To validate, please check your email (or spam folder) and press on the confirmation link. 
Per validare l'iscrizione, premi il link di conferma che riceverai per email (controllare la casella di posta indesiderata).


No comments:

Post a Comment

MANY THANKS for your Feedback - IL VOSTRO COMMENTO MI STA A CUORE!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...