Nov 10, 2014

Tutorial Couronne of Roses - Corona di Rose Tutorial

       English / Italiano

I saw it, I loved it and today I finally made it... and the best part of it: it wasn't even thaaaat difficult. It's not perfect, but wow, how happy I am! 

Fancy baking along and sharing your picture?
At the end of this post you will find the Inlinkz button to link up your blog. If you do not blog but wish to be part of the round up, please send me your picture by email: sweetandthatsit (at) hotmail (dot) com.

L'ho vista, mi è piaciuta moltissimo e oggi finalmente l'ho fatta... La parte migliore? Non è nemmeno tanto difficile da preparare. Non sarà perfetta, ma wow, quanto sono soddisfatta!

Vi andrebbe di prepararla assieme e condividere la vostra foto? Alla fine di questo post troverete il pulsante di Inlinkz dove poter inserire il link del vostro blog. Se non avete un blog, basta mandarmi una foto per email per vederla inclusa nella raccolta (email: sweetandthatsit (chiocchiolina) hotmail (.) com


First of all, watch the tutorial by Ciril Hitz of Breadhitz:
Prima di tutto guardate il tutorial di Ciril Hitz di Breadhitz (è in inglese ma le immagini sono chiare per chi non lo dovesse parlare):
I could watch this video a hundred times!
Potrei riguardare questo video all'infinito!

Since the dough weight and dimensions given in the video were much too much for my baking sheet, I tried to scale them down to fit a baking sheet of 35x41 cm. 

Mi sono permessa di ridurre il peso e le dimensioni dei vari componenti della corona, perchè altrimenti non avrei potuto assemblarla sulla teglia da 35x41 cm.


Weight and dimension to fit a baking sheeto of 35x41 cm.
Peso e dimensioni per una teglia da 35x41 cm

How to make a 3-strand braid: please click
here.
Come fare un intreccio a 3 capi: pf cliccare qui.


Assembling the couronne:   Assemblaggio della corona:

For my Couronne of Roses I've used the whole-meal spelt Challah dough* but please feel free to use any dough you wish. 
(*recipe follows soon)

Per la mia Corona di Rose ho utilizzato l'impasto del Challah di spelta integrale* ma sentitevi liberi di utilizzare l'impasto che più vi piace
(*ricetta sul blog entro breve)

HOPE TO SEE MANY MANY COURONNES! SPERO DI VEDERE MOLTISSIME CORONE DI ROSE!




I've shared this tutorial with: Ho condiviso questo tutorial con:

Bake your own Bread








Print Friendly and PDF

  Sign up to my free Newsletter. Iscriviti alla mia Newsletter gratuita.
To validate, please check your email (or spam folder) and press on the confirmation link. 
Per validare l'iscrizione, premi il link di conferma che riceverai per email (controllare la casella di posta indesiderata).


No comments:

Post a Comment

MANY THANKS for your Feedback - IL VOSTRO COMMENTO MI STA A CUORE!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...