Sep 9, 2012

Hello Kitty Cookies - Biscotti Hello Kitty

English / Italiano

Iced Cookies for Michelle's 7th birthday.


My first attempt to decorate cookies with "transferable royal icing motives" (guess how many of them did I bread?).

How did I make them?
First I've photocopied her face many many times, pushed the page under some parchment paper (great solution as I cannot draw!) and with some royal icing I've followed the lines and filled the motives.
After letting them dry overnight, I've very carefully peeled off the motives from the parchment paper (very carefully was sometimes not carefully enough! So many moustaches broke away!) and glued them with a couple of dots of royal icing to the previously iced (and dried) cookies .
They were totally cute, indeed!

Biscotti decorati per il settimo compleanno di Michelle

Il mio primo tentativo di decorare dei biscotti con "motivi in ghiaccia reale trasferibili" (provate ad indovinare quanti ne ho rotti!).

Come li ho fatti:
Ho stampato più motivi possibili su di un foglio di carta e con del nastro adesivo l'ho affrancato sotto ad un foglio di carta da forno: perfetto da ricalcare con la ghiaccia reale - pratico, visto che non so disegnare!

Dopo averlo lasciato asciugare tutta la notte , molto attentamente, ho staccato i motivi dalla carta da forno (“molto attentamente” a volte non è bastato: purtroppo si sono rotti molti baffi!) e incollato i motivi sui biscotti prevalentemente glassati (e asciutti) con un paio di puntini di ghiaccia reale.
Erano veramente carini!


Print Friendly and PDF

  Sign up to my free Newsletter. Iscriviti alla mia Newsletter gratuita.
To validate, please check your email (or spam folder) and press on the confirmation link. 
Per validare l'iscrizione, premi il link di conferma che riceverai per email (controllare la casella di posta indesiderata).


2 comments:

  1. Great first attempt! These look way better than my Hello Kitty cookies!

    ReplyDelete

MANY THANKS for your Feedback - IL VOSTRO COMMENTO MI STA A CUORE!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...