Sep 12, 2012

Fairytale Castle Cake - Torta del Castello Incantato



Fairytale Castle, August 2009, Michelle's 5th Birthday
It's official, walking down memory lane it suddenly dawned on me that this castle was my very first cake made with homemade rolled fondant.
The recipe I've used contained powdered egg white and my dried fondant resulted harder than reinforced concrete, which was quite handy to support the towers (made of cake rolls), but almost impossible to slice them (a chain saw would have been a good solution!).
Further researches and books introduced me later to the fondant I'm using nowadays: more elastic and which does not contain egg white at all.

Have you noticed the cute hat cookies? (sorry I didn't have a better picture - I'll have a look in the old archives to see if I can find one)
To make them I've used a round cookie, put a chocolate ball in the centre, covered everything with marzipan, wrapped a thin gummy candy rope around the ball and added some candy flowers. They were totally sweet! It has been a fairytale birthday!

Il Castello Incantato, Agosto 2009, quinto compleanno di Michelle
E' ufficiale, la torta del castello incantato è stata la mia prima creazione con pasta di zucchero.
La ricetta che ho usato conteneva albume in polvere e una volta asciutta, la mia pasta di zucchero è risultata più dura del cemento armato; il che è stato molto utile per sostenere le torri (fatte con torta arrotolata), ma praticamente impossibile da affettare (Una motosega! Ci voleva una motosega!)
Ulteriori ricerche e libri mi hanno portato alla ricetta per la pasta di zucchero che utilizzo tutt'ora (molto più elastica) e che non contiene albume.

Avete notato i teneri biscottini a forma di cappellino? (mi dispiace di non aver una foto migliore - farò una ricerca nei "vecchi archivi", chissà che ne trovi una!)
Per farli ho usato un biscotto rotondo; vi ho messo una pallina di cioccolato al centro; ho coperto il tutto con del marzapane. Poi ho avvolto una corda di caramella gommosa attorno alla pallina e aggiunto alcune caramelle a forma di fiore: dolcissimi!
E 'stato un compleanno da favola.


Print Friendly and PDF

  Sign up to my free Newsletter. Iscriviti alla mia Newsletter gratuita.
To validate, please check your email (or spam folder) and press on the confirmation link. 
Per validare l'iscrizione, premi il link di conferma che riceverai per email (controllare la casella di posta indesiderata).


No comments:

Post a Comment

MANY THANKS for your Feedback - IL VOSTRO COMMENTO MI STA A CUORE!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...