Sep 10, 2012

Bulldozer Cake & Cookies - Torta e Biscotti Bulldozer


English / Italiano

March 2011, Danilo's 5th Birthday
It took me a long time to make these cookies as they were not made with cutters. 
First I've drawn their shapes on parchment paper, then cut them out and fixed the template on the cookie dough. Finally, with a sharp knife I've cut along the edges.

The cake was totally cute! The nursery kids have loved it.


Marzo 2011, il quinto compleanno di Danilo 
Mi ci è voluto molto tempo per fare questi biscotti in quanto non sono stati realizzati con stampini, ma ritagliati uno ad uno.
Per prima cosa ho ricalcato le forme su carta da forno, poi le ho ritagliate, appoggiate sulla pasta dei biscotti, ed infine, con un coltello molto affilato ho tagliato lungo i bordi.

La torta è uno spettacolo! I bimbi dell'asilo l'hanno adorata!


Print Friendly and PDF

  Sign up to my free Newsletter. Iscriviti alla mia Newsletter gratuita.
To validate, please check your email (or spam folder) and press on the confirmation link. 
Per validare l'iscrizione, premi il link di conferma che riceverai per email (controllare la casella di posta indesiderata).


No comments:

Post a Comment

MANY THANKS for your Feedback - IL VOSTRO COMMENTO MI STA A CUORE!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...